vrijdag 3 april 2020

Nautical Window

Vandaag heb ik voor jullie op het blog van Noor en Zo onderstaande creatie geplaatst, ook op mijn eigen blog plaats ik hem met een korte beschrijving van hoe ik hem gemaakt heb.



Als basis heb ik  een mdf tag van CreaLies genomen, deze heb ik eerst bewerkt met witte gesso


Graag wilde ik het idee van een damwand effect creƫren op mijn creatie, dit heb ik gedaan door een stuk grof ribbel karton van Joy Craft te gebruiken, heb je dit niet dan voldoet een stuk doos natuurlijk ook, hier kun je de bovenzijde van los halen zodat je op het tussen stuk komt, dat is ook ruw geribbelt karton.


Het roestige effect heb ik met Cadence Rusty Patina, oxcide geel en orange gemaakt, gewoon op willekeurige stukken aangebracht en laten drogen, je krijgt dan een echt mooi roest effect. Om het helemaal echt te doen lijken heb ik er op willekeurige plekken Cadence Mos in 2 kleuren aan gebracht, dit smeer je beetje over elkaar heen.

Het lijkt nu al een echte roestige damwand zoals je ze vaak in havens of op schepen ziet.



De Patrijspoort heb ik op dezelfde wijze getracht roestig te maken , hier heb ik echter nog een zilver wax overheen gedaan, op de plekken waar geen roest kwam! Ben zeer in mijn sas met dit effect.

Het geheel heb ik afgewerkt met sisal, een meeuw uit het knip vel van Bella Lullu, een anker, jute zak, sisal ,diverse resins gemaakt met een stamperia mal en een leuke tekst!


De leuke kleine meeuwen zijn van de Noor Stans Nautical

Een super gave tag met een nautical uitstraling!

Hoop jullie weer wat leuke inspiratie te hebben kunnen geven!

Lieve Groet
Carla

Geen opmerkingen:

Een reactie posten